• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerem przez kolejne ulice Trójmiasta

Krzysztof Koprowski, Maciej Naskręt
14 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Wzdłuż ul. Elbląskiej droga rowerowa będzie wydzielona i powstanie tuż obok chodnika. Wzdłuż ul. Elbląskiej droga rowerowa będzie wydzielona i powstanie tuż obok chodnika.

Już pod koniec września będzie można wygodnie podróżować rowerem wzdłuż ul. Elbląskiej w Gdańsku. W tym roku przybędzie łącznie ok. 10 kilometrów różnej formy dróg rowerowych na terenie całego miasta. Sprawdzamy też, jakie udogodnienia czekają rowerzystów w Sopocie i Gdyni.



Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska lada dzień ogłosi przetarg na realizację połączenia rowerowego wzdłuż ul. Elbląskiej od ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańska do rejonu ul. Sztutowskiej zobacz na mapie Gdańska.

Między ul. Siennicką a tunelem pod torami kolejowymi i Trasą Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska, będzie to wydzielona droga dla rowerów wzdłuż ul. Elbląskiej obok chodnika, zaś dalej przez ul. Miałki Szlak zobacz na mapie Gdańska (równoległą do ul. Elbląskiej) pojedziemy już na zasadach ogólnych, bezpośrednio jezdnią o bardzo niewielkim natężeniu ruchu.

Tunel pod torami kolejowymi i Trasą Sucharskiego. Tunel pod torami kolejowymi i Trasą Sucharskiego.
- Inwestycja będzie realizowana jeszcze z projektu "Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013" ze względu na fakt, że udało się uzyskać oszczędności na pozostałych zadaniach, a dla tego rozwiązania rowerowego mieliśmy już gotowy projekt, który zrealizujemy do końca września br. [zadania z projektu trzeba zakończyć najpóźniej do 31 grudnia br. - dop. red.] - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Niestety na razie nie ma szans na kontynuację drogi rowerowej w stronę Wyspy Sobieszewskiej, gdyż dla tego przedsięwzięcia będzie wymagany wykup gruntów.

Jak często jeździsz rowerem?

Ale to nie jedyna inwestycja, która w tym roku ułatwi poruszanie się na dwóch kółkach w mieście. Już teraz w trakcie realizacji są drogi rowerowe wzdłuż ul. Nowolipie zobacz na mapie GdańskaRakoczego zobacz na mapie Gdańska w ramach budowy trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo).

Czytaj też: Budowa trasy tramwajowej na Morenę na siedem miesięcy przed końcem

- Przy okazji innej inwestycji tramwajowej - remontu torów na Przeróbkę, zmodernizowana będzie także istniejąca droga rowerowa wzdłuż ul. Siennickiej zobacz na mapie GdańskaLenartowicza zobacz na mapie Gdańska. Pojawi się nawierzchnia z asfaltu, poprawiona zostanie geometria, a dodatkowo na skrzyżowaniach zastosujemy ciągłość chodników i drogi rowerowej - zapowiada Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta miasta ds. komunikacji rowerowej.

Ciągłość nawierzchni to rozwiązanie, które sprawi, że rowerzysta i pieszy będą mieli równą nawierzchnię na przejściach i przejazdach rowerowych (bez spadków do poziomu ulicy oraz krawężników), zaś kierowcy będą musieli zwolnić w tych miejscach, ze względu na utworzony w ten sposób quasi-próg zwalniający.

Tego typu infrastrukturę spotkamy na skrzyżowaniach chodników i drogi rowerowej z ul. Angielska Grobla zobacz na mapie Gdańska i na dwóch wlotach ul. Przetocznej zobacz na mapie Gdańska.

Kolejna inwestycja komunikacyjna - budowa dojazdów do przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, ułatwi również poruszanie się na dwóch kółkach. W obrębie PKM Matarnia zobacz na mapie Gdańska powstanie łącznie ok. 400 metrów drogi rowerowej, natomiast w ramach tzw. ul. Nowej Gronostajowej wykonane będą pasy rowerowe, którymi dotrzemy z Jasienia do najbliższego przystanku PKM zobacz na mapie Gdańska.

Pasy rowerowe wzdłuż przebudowanej ul. Kilińskiego będą kontynuowane do skrzyżowania z ul. Nad Stawem. Pasy rowerowe wzdłuż przebudowanej ul. Kilińskiego będą kontynuowane do skrzyżowania z ul. Nad Stawem.
Pasy rowerowe będą także na ul. Kilińskiego do skrzyżowania z ul. Nad Stawem zobacz na mapie Gdańska. Dalej, od ul. Nad Stawem do ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska ruch będzie się już odbywał na zasadach ogólnych. Samo skrzyżowanie z ul. Kościuszki doczeka się też kilku usprawnień dla ruchu rowerowego.

Usprawnieniem będzie też wykonanie brakującego od lat łącznika między wiaduktem Braci Lewoniewskich zobacz na mapie Gdańskaal. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. W tym miejscu przewidziano ciąg pieszo-rowerowy.

Na podobnej zasadzie (dokładnie jako ciąg pieszy z dopuszczeniem ruchu rowerowego) zrealizowany zostanie deptak na Przymorzu między ul. Chłopską a Dąbrowszczaków zobacz na mapie Gdańska. To inwestycja, która jest jednym ze zwycięskich projektów Budżetu Obywatelskiego.

Wydzielona droga wzdłuż ul. Uczniowskiej będzie kontynuowana w takiej formie. Wydzielona droga wzdłuż ul. Uczniowskiej będzie kontynuowana w takiej formie.
W formie całkowicie wydzielonej drogi rowerowej zostanie natomiast zrealizowana ul. Uczniowska zobacz na mapie Gdańska. W tym przypadku jest to już kontynuacja starego projektu, stąd uznano, że nie ma sensu zmieniać w połowie długości ulicy zasad organizacji ruchu rowerowego i wykonywać np. pasów rowerowych.

Częściowo w tym roku będzie też wykonane połączenie rowerowe rejonu zbiornika retencyjnego Augustowska zobacz na mapie GdańskaParkiem Oruńskim zobacz na mapie Gdańska. Częściowo, gdyż droga na obu końcach będzie się kończyła nieco przed parkiem i zbiornikiem, ale ma to być uzupełnione w najbliższych latach (inwestycja jest powiązania z realizacją programu ochrony przeciwpowodziowej, a to przekłada się na takie etapowanie prac).

Prawie gotowa ul. 23 Marca w Sopocie, gdzie pojawi się droga dla rowerów

Sopot

Tej wiosny łatwiej będzie można podróżować rowerem także po Sopocie. Wreszcie rowerzyści doczekają się budowanej od roku drogi rowerowej wzdłuż ul. 23 Marca zobacz na mapie Sopotu na odcinku od ul. Armii Krajowej zobacz na mapie Sopotu do wysokości sanatorium "Leśnik" zobacz na mapie Sopotu. Droga ma być oddana oficjalnie do ruchu w połowie maja. Powstaje ona w ramach przebudowy ul. 23 Marca.

- Obecnie Zarząd Dróg i Zieleni w Sopocie prowadzi przetarg na wykonanie drogi rowerowej w ul. Powstańców Warszawy zobacz na mapie Sopotu na odcinku od przepustu na Kamiennym Potoku do skrzyżowania z ul. Haffnera w Sopocie - mówi Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Sopocie.

Budowa szlaku w ciągu ul. Powstańców Warszawy powinna ruszyć wiosną tego roku i ułatwi rowerzystom trudny podjazd pod górę do ul. Haffnera. Inwestycja powstanie w ramach projektu pn. Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013 finansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

Pod znakiem zapytania jest natomiast w tym roku budowa drogi dla rowerów w ciągu ul. Obodrzyców zobacz na mapie Sopotu, która połączy Brodwino. Trwa opracowywanie projektu budowlanego dla tej inwestycji. Realizacja tego szlaku rowerowego uzależniona jest od możliwości finansowych.

Co ciekawe, Sopot chce wyznaczyć także ścieżki rowerowe w lasach Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. - Tu ograniczamy się wyłącznie do wykonania stosownego oznakowania. Jesteśmy w tej sprawie w stałym kontakcie z Nadleśnictwem Gdańsk. To nasza reakcja na zatłoczone główne ciągi komunikacyjne dla rowerzystów w dolnej części Sopotu - mówi Krzysztof Jałoszyński.

Gdynia stawia m.in. na remont dotychczasowych ścieżek. Gdynia stawia m.in. na remont dotychczasowych ścieżek.
Gdynia

W tym roku w Gdyni założono budowę dróg rowerowych w trzech miejscach. Pierwszy szlak dla rowerzystów ma powstać na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni - tj. łącznik ul. Lotników zobacz na mapie GdyniRondem Macieja Brzeskiego zobacz na mapie Gdyni. Dla tego przedsięwzięcia w gdyńskim wydziale inwestycji jest już gotowa dokumentacja projektowa i czeka na realizacje.

Kolejna ulica, po której rowerzyści pojadą z przyjemnością to ul. Orłowska zobacz na mapie Gdyni. - Czyli będzie to tak zwane uzupełnienie nieciągłości na wysokości szkoły plastycznej - mówi Rafał Studziński, odpowiedzialny za sprawy komunikacji rowerowej. - Prace będą prowadzone także na ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdyni - od ul. Morskiej do ul. Jaskółczej - dodaje.

Urzędnicy z Gdyni zakładają też, że uda się im w tym roku wyznaczyć pasy ruchu dla rowerów na ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni - pod prąd na odcinku od ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Starowiejskiej. Podobne rozwiązanie ma się pojawić na ul. Stryjskiej i umożliwić przejazd od al. Zwycięstwa do Ronda Macieja Brzeskiego. Z kolei chodnik dla pieszych i jednocześnie rowerów zostanie wyznaczony na ul. Morskiej od ul. Grabowo do ul. Przybyszewskiego i tam będzie można jechać po obu stronach ulicy.

Gdynia nie tylko stawia na rozwój infrastruktury rowerowej, ale także na naprawę dotychczasowych szlaków. Szykują się remonty istniejących dróg rowerowych na ul. Morskiej na Grabówku, ul. Kieleckiej (odcinek bliżej Działek Leśnych), Wielkopolskiej (w rejonie skrzyżowania z ul. Grażyny), Chwaszczyńskiej (od Górniczej do Nowowiczlińskiej).

- Ponadto będziemy organizować lub współorganizować szkolenia ruchu drogowego dla rowerzystów dorosłych oraz dla dzieci wraz z przejazdami w ruchu ulicznym - podkreśla Studziński.

Miejsca

Opinie (338) ponad 20 zablokowanych

  • najbardziej mi szkoda, że nie będzie możliwa przeprawa rowerem czy pieszo tunelem pod Martwą Wisłą (26)

    jakiś tam skrawek mogliby wygospodarować, a tak to w pozostałych przypadkach cieszy tylko jak ładnie się rozwija wszystko - jeszcze kulturę wpoić dwustronnie to nie będzie sapania rowerzysty do kierowcy i odwrotnie, aaaa jeszcze piesi... no tak

    • 112 48

    • (1)

      I obok skm, tramwaju i żeby można było rowerem wjechać do galerii, knajpy pod sam bar...

      • 25 53

      • jaki bar? co ty pier-dzie-lisz za brednie?

        • 47 8

    • (14)

      W mieszkaniu, pracy czy szkole yez jeździsz rowerem?

      • 14 38

      • wszędzie synku, wszędzie... (13)

        jesteś zbyt ograniczony żeby wywnioskować cokolwiek - chyba nie znasz topografii miasta, zresztą nikt z pruszcza czy innych wsi nie zna stąd takie bzdury wypisują:)

        • 35 13

        • (12)

          No najbardziej to znaja "rodowici" z dziada pradziada od 2 pokolen (az!). Chcialabym wiedziec ilu tych specjalistow od toporgrafi wie, bez google maps, gdzie tak naprawdę jest Mialki Szlak. Bo ide o krate piwa, ze moze jeden na dziesieciu jako tako trafi z lokalizacja. Pomijam mieszkancow ulicy i okolicznych.

          • 13 7

          • chodzi o tunel na Sucharskiego a nie Miałki Szlak

            wnioskuję, że autorzy powyższych komentarzy nie mają pojęcia o czym jest pierwszy i tu się do topografii ktoś odwołał

            • 15 3

          • (10)

            eh ci "z dziada pradziada" od 2 pokoleń raptem to i tak jest dobrze... Lepsi są nowoprzyjezdni z Warmii, którzy szukają "Starówki" bo do głów nie trafia że Główne Miasto to co innego niż Stare Miasto.

            • 15 3

            • (9)

              Najbliższa czynna Starówka w Warszawie.

              • 19 5

              • (6)

                Błąd, w Warszawie też jest Stare Miasto.

                • 7 2

              • (5)

                Słownik języka polskiego
                starówka «najstarsza dzielnica miasta z zabytkową zabudową»

                • 12 6

              • (1)

                Oj,to ani w Gdańsku, ani w Warszawie.

                • 7 5

              • Kraków

                • 2 2

              • ale "Starówka" jest zarezerwowana dla Warszawy

                nie mieszajmy mowy potocznej z precyzyjnymi określeniami.

                • 1 5

              • Kłućcie się polaki (1)

                Tylko to umiemy dobrze robić

                • 4 5

              • Wcale ze nie. A Torun to nie miasto lecz wies.

                • 2 3

              • (1)

                Toruń

                • 4 1

              • Pekin

                • 2 1

    • (1)

      naucz się pływać miłośniku rury między nogami

      • 4 20

      • pierwszy tam będziesz w dniu otwarcia hejterze z drzewa...

        • 2 2

    • po ki ch... (5)

      chcesz tam jechać????

      • 3 5

      • wyobraź sobie, że niektórzy mogliby w tamtą stronę pojechać do pracy (4)

        • 14 4

        • (1)

          Do pracy to sie jeździ autobusem albo samochodem cyklopacanie. Polak jak zwykle wpada w skrajność.

          • 4 25

          • Każdy robi co chce a nie tak jak ty byś chciał autopacanie

            jesteś za malutki

            • 16 2

        • (1)

          już sobie wyobrażam jak przyjeżdża typ do pracy w biurze 20 km rowerem. Ach ten aromat! Pozazdrościć współpracownikom!

          • 3 16

          • widzę, że będziesz na bieżąco mniej więcej za 10 lat...

            Zaskoczę Cię, wytrenowany organizm bez problemu robi 20 km i nawet się nie zdążysz spocić to raz, dwa nikt nie mówi o garniturze i SPD, trzy są łazienki, cztery to świeży pot w świeżej odzieży nie śmierdzi - śmierdzi jak nosisz to i się nie myjesz, po piąte firmy premie płacą za bycie eko, po szóste jeżdżę rowerem do pracy prawie przez cały rok i najgorsze dni to te kiedy nie mogę i korzystam z komunikacji wtedy pachnący pan starym potem i fajami wdusza mi pachę prosto w twarz a drugi to kiedy muszę podskoczyć autem i śmierdzący trup z 89 roku wali mi z rury w korku prosto pod wentylator nawiewu... Pytania o aromat?

            • 21 1

    • Zdaje się, z eproblemem nie jest brak miejsca ale spaliny.

      W tak długim tunelu nawet jazda samochodem z otwartymi oknami jest niewskazana o ile nie zabroniona. A rowerzysta dopiero by się nawdychał. trzeba by całkowicie odseparowany tunel zrobić.

      • 0 0

  • Budować budować! (8)

    byle z sensem, bo akurat 23. Marca to kompletne nieporozumienie i chyba wynik braku standardów rowerowych i zdrowego projektantów, bo akurat ta droga nie ułatwi a wręcz utrudni komunikację rowerową i nie jest tam potrzebna, o czym wielokrotnie pisały organizacje rowerowe.

    Tak czy inaczej ruch rowerowy rośnie w Trójmieście w tempie kilkunastu procent rocznie, nic tylko się cieszyć.
    Ale potrzeby inwestycji w infrastrukturę roserowa są ciągle ogromne.

    • 40 21

    • (5)

      Tylko dlaczego budować drogi rowerowe w mieście w takich ilościach? I dlaczego skoro już rowerzysta jest na drodze, to czemu nie może zastosować się do już obowiązujących przepisów? Na głównych drogach jest zakaz ruchu traktorów na przykład, i nikt z tego powodu larum nie podnosi.

      Na rowerze się jeździ po lesie, wśród pól, na wsi... W mieście się jeździ samochodami i komunikacją MIEJSKĄ. Domaganie się takich ilości dróg rowerowych i takich udogodnień, to tak jakbyśmy się domagali specjalnego pasa dla traktorów na Grunwaldzkiej. Każdy ma swoje miejsce, traktorem jeździmy w pole, a nie po zakupy.

      • 11 65

      • (1)

        kup sobie kolego bilet lotniczy w promocji za 19zł i kopsnij się na weekend kawałek na zachód i północ od Polski i zobacz jak wygląda sprawnie funkcjonujące miasto.
        Jak wrócisz to przestaniesz wypisywać takie brednie.

        • 48 7

        • no to w przyszłym tygodniu podjadę traktorem na Grunwaldzką i zacznę gadać jak rowerzyści, do zobaczenia!

          • 5 20

      • W miescie sie jezdzi samochodem?? hehehehe

        • 20 4

      • Przeciez rower to zwykly srodek transportu, idealny do miasta. Tani, wszedzie sie zmiesci (zero problemow z parkowanie), szybki. Zmniejsza sie smog, halas, smrod, zajmuje mniej miejsca. Idealny dla wielu ludzi, ktorzy nie musza codziennie wozic dzieci, zakupow, mebli itd ( a takich ludzi w Trojmiescie sa tysiace). Jakby byly bezpieczne drogi to dzieci moglyby same dojechac rowerem do szkoly. Czyli znow - mniejsze korki, bo rodzice nie musieliby wozic. Same plusy.

        • 45 4

      • BLACHOSMRODY-VON

        powiadasz jeżdżić komunikacją miejską?a dlaczego jadąc autobusem stoję w korkach?czyż nie przez twojego szrota
        /?

        • 15 5

    • zakaz pedałowania

      wskakujcie na hulajnogi!

      • 3 10

    • jakoś nigdzie nie widać u nas

      natłoku rowerzystów takiego jak np. w Chinach... tam by się przydały ścieżki rowerowe, a nie u nas gdzie rower raz na godzine albo dwie przejeżdża

      • 1 9

  • Osowa - Oliwa (16)

    A kiedy w końcu będzie będzie zrobiona droga rowerowa na Kościerskiej?
    Bo coś cicho w temacie....

    • 62 23

    • no przecież jest ścieżka w lesie obok spacerowej - duża, szeroka i bezpieczna (2)

      a cykloświry i tak jeżdzą po spacerowej....

      • 35 39

      • Sorki, ale to nie jest ścieżka rowerowa

        Spróbuj tą drogą pojeździć do pracy co dzień rowerem, a zrozumiesz, dlaczego ludzie wybierają Spacerową.

        Po co się wypowiadać na forach, jak nie ma się pojęcia o temacie?

        • 12 2

      • ciekawe jak ty chcesz...

        dojechac nią do osowy ;) w d*pie był g*wno widział.
        I tak trzeba na spacerowoą wjechać bo nie ma dalej przejazdu.

        • 13 0

    • A dla kogo ta droga rowerowa? (11)

      Trasę Osowa - Oliwa można przejechać na 4 (cztery) różne sposoby (+/-) 2km różnicy.

      Drogi rowerowej na Kościerskiej, to chcą tylko ludzie, którzy rowerem nie jeżdżą.

      Dla amatora ta trasa jest za stroma. Jechałem kilka razy ze świeżakami i płakali mi, schodzili z roweru, dyszeli mówiąc: nigdy więcej. Asfalt tego nie zmieni. Ci rowerzyści powinni skorzystać z Drogi Węglowej lub drogi obok leśniczówki (dopiero co odnowiona). Dużo łagodniejszy profil.

      Rowerowy maniak ceni sobie to, że ta trasa jest przejezdna cały rok, właśnie z powodu braku ingerencji cywilizacji. Jest nierówna, więc zawsze się nią jakoś przejedzie: jak lód/błoto jest po jednej stronie, to po drugiej jakoś da się jechać. Po utwardzeniu i wyrównaniu zimą będzie lodowa rynna.

      I uprzedzając, przejeździłem tą trasą dwa lata do pracy, praktycznie dzień w dzień, wiosna, lato, jesień, zima i opinia wynika z praktyki.

      • 34 13

      • (6)

        mądrego miło posłuchać

        • 27 8

        • (5)

          Niestety, są jakieś niezdrowe emocje: jak to nie zrobicie? dla nas? Bo dla tych ludzi liczy się tylko kolejna cyferka na mapie i materiał na artykuł, co to radny-bezdradny załatwił.

          Obrazek z dzisiaj. Końcówka Kościerskiej (nawet nie ten odcinek najbardziej stromy) do góry: jedzie dorosły, zdrowy facet w sportowym stroju i w pewnym momencie staje i prowadzi rower.

          Za stromo dla "normalnych" ludzi.

          Tak ma wyglądać turystyka rowerowa rodziców z dziećmi i emerytów? 140 metrów do góry na 3 kilometrach? Fizyki się nie oszuka!

          Ale to takie pisanie na Berdyczów, bo nie liczą się rowerzyści, tylko wyborczy sukces.

          • 9 10

          • 140 metrów na 3 kilometrach to łagodny podjazd (1)

            gorzej, jak masz błoto lub kopny piach - wtedy stajesz i prowadzisz. Fizyki się nie oszuka ;)

            • 11 2

            • Nie 140, bo Owczarnia i Osowa są na 140-150, a Dolina Radości, czy zoo powyżej 40. Tak około 100 jest do podjechania.

              • 13 0

          • osobiście (2)

            nie uważam, że jest tam jakoś wyjątkowo stromo. Każdy podjazd w okolicach matarni, na słowackiego, czy tak droga żwirowa blisko spacerowej ma spore nachylenie, także nie wyolbrzymiajmy drogi kościerskiej.

            z drugiej strony jak słyszę, że ktoś musi schodzić na Kościerskiej z roweru, bo za stromo, to sobie od razu myślę, że zanim wsiadł na rower to pewnie ostatnie 10 lat nie wstawał z fotela sprzed TV.

            • 11 2

            • Dokładnie (1)

              Mój kolega ma dwie córeczki w wieku 8-9 lat i jakoś one dają radę podjechać tam bez problemu. Jak ktoś tam musi zejść z roweru to albo nie ma przerzutek albo za grosz kondycji.

              • 5 3

              • Uau, ale jesteście hip. Koniecznie trzeba wyśmiać takiego "bez kondycji", niech wraca do samochodu, drugi raz na rower nie wsiądzie! Jak w przedszkolu...

                • 2 3

      • (1)

        Na cienkich oponach przez Matarnię i Klukowo, po Spacerowej, albo Reja. Kościerska asfaltowa byłaby fajna, ale w dół wariaci by 60 jeździli.

        • 9 3

        • już to robią, jak sucho

          • 5 0

      • Całkowicie się nie zgadzam:) (1)

        Też jeżdżę cały rok do pracy rowerem z Osowej do Oliwy i bardzo rzadko używam Kościerskiej od jesieni do wiosny, bo jest nieprzejezdna. Ostatnio próbowałem i musiałem trochę rower prowadzić, bo błoto skutecznie uniemożliwiało jazdę. Dlatego najczęściej jeżdżę Drogą Węglową,

        Ale nieważne Kościerska czy też inna droga. Problem polega na tym, że żadna z nich nie nadaje się do całorocznego dojazdu dla zwykłych ludzi, którzy mogliby się przesiąść z samochodu na rower.Ścieżki rowerowe buduje się przede wszystkim dla takich osób, a nie rowerowych maniaków.
        I tu nie ma innej opcji - taka ścieżka musi powstać na Kościerskiej, bo jest najkrótsza. Oczywiście, podjazd na końcu jest bardzo stromy, ale dobra nawierzchnia ułatwi podjazd. Można też te 200 metrów ewentualnie podprowadzić rower, jak ktoś naprawdę nie da rady.

        • 10 0

        • Dokładnie tak

          Jeśli to ma być transport dla normalnych ludzi, to musi być utwardzona nawierzchnia na bezpośredniej trasie, czyli Kościerska. Objazdy po 2km po kamieniach albo taplanie się w błocie to masochistyczne rozrywki dla rowerowych maniaków a nie polityka transportowa miasta. I piszę to jako rowerzysta od 5 lat jeżdżący prawie cały rok między Osową a Oliwą.

          • 5 1

    • przecież to będzie droga techniczna z dopuszczonym ruchem rowerów

      powstanie, gdy kolektor ściekowy zacznie wylewać całą swoją zawartość do rezerwatu.

      • 14 0

  • Rowerem przez cokolwiek: (4)

    1. zgodnie z przepisami
    2. rozumu nie zostawiać w domu

    • 64 4

    • samochodem po mieście tylko na odległość większą niż 5 km (3)

      1. zgodnie z przepisami - z prędkością nie większą niż 50 km/h
      2. nie z zamiarem parkowania na chodniku lub trawniku
      3. przepuszczając pieszych na przejściach
      4. nie wyprzedzając rowerzystów w strefie 30 km/h oraz na jezdniach przedzielonych podwójną ciągłą

      • 7 2

      • dałbym plusa ale... (2)

        "1. zgodnie z przepisami - z prędkością nie większą niż 50 km/h "
        Bez przesady, w mieście są też drogi na których zgodnie z prawem można jechać szybciej niż 50 km/h. Lepiej byłoby napisać: zgodnie z przepisami, przestrzegając ograniczeń prędkości.

        "4. nie wyprzedzając rowerzystów w strefie 30 km/h oraz na jezdniach przedzielonych podwójną ciągłą"
        Ten punkt jest kompletnie absurdalny. Niby dlaczego nie mam wyprzedzać rowerzysty jadącego w strefie 30 z prędkością np 15 km/h?
        Sam gdy wsiadam na rower to zawsze rozpoczynam jazdę od jezdni w takiej właśnie strefie i nigdy mi nie przeszkadzało, że ktoś mnie w takim miejscu wyprzedza, bo niby dlaczego?
        Dalsza część jest jeszcze głupsza. Niby dlaczego nie mam wyprzedzać rowerzysty tam gdzie jest podwójna ciągła? Przecież jeśli rowerzysta jedzie przy krawędzi jezdni (czyli zgodnie z przepisami) a pas ruchu ma typowe 3,5 m to jest wystarczająco miejsca by wykonać manewr wyprzedzania bez najeżdżania na linię i jednocześnie z zachowaniem wymaganego prawem odstępu 1 m.

        • 3 2

        • nie pisz mu tego bo jeszcze się załamie, że nie udało się dokopać zuym blachosmrodom

          • 2 3

        • rowerzysta by być bezpieczny nie powinien jechać przy krawędzi jezdni

          ale około metra od niej - tak jak prawe koła większości samochodów

          • 4 2

  • oficerowy to nieudacznik jakich mało dlatego drogi są budowane byle jak i byle gdzie (4)

    bez jakiegokolwiek zastanowienia ,ale co sie dziwić w koncu to zwyczajny niekompetentny urzędas jak oni wszyscy!! Aha i ten specjalny parking rowerowy dla urzedasów co stoi pusty a raczej zapchany rowerami sprowadzonymy z USA za grubą kasę za nasze pieniadze co tam stoja i rdzewieja nieużywane powinni sprzedac i za kase z nich kupic rowery dla domów dziecka b7y tez miały radosć z rowerów!!

    • 25 17

    • (3)

      trafiłeś w sedno!! też się zastanawiam czy prokuratura zechce się kiedyś zająć tym tematem (Panie Naskręt- ma Pan świetne pole do popisu w tym temacie - trochę już podpowiedzieliśmy :P ) ile to pieniążków poszło na te urzędnicze rowery i dlaczego je sprzeniewierzono!!!!
      Inna sprawa to co raz częstsze zwężanie chodników dla pieszych kosztem budowy tych dróg rowerowych, nie neguję ich powstawania ale jak to jest że chodnik miał kiedyś 2-3 metry szerokości a teraz tyle ma zrobiona jego kosztem droga a szerokość chodnika zmalała do 1-1,5m (przykład ul Łostowicka, Nowe Ogrody itp). Kolejna rzecz to łamanie przez pieszych nóg zimą na nieodśnieżonych chodnikach podczas gdy urzędasy znajdują kasę na odśnieżenie dróg rowerowych...jaka jest proporcjonalnie mniejsza grupa rowerzystów zimą...Naskręt - działaj w temacie!!!!

      • 11 8

      • znaczy tabletki odstawione? (2)

        • 1 4

        • leming ty bra łes tylko jedna tabletke raz wybrałes by zostac w matrixie!! (1)

          • 0 3

          • Rzekomy Polaku! Naucz się deklinacji rzeczownika "leming"! Nie kalecz polskiej mowy,za którą w Sybir szli nasi dziadowie!

            • 0 0

  • Czemu takiego tunelu pod torami jak na drugim zdjęciu nie ma przy Puckiej w Gdyni (5)

    • 32 6

    • bo PKP się póki co nie zgadza.

      • 9 6

    • widzisz (1)

      nawet Wejherowo ma tunel a mimo wszystko sporo osob jezdzi gora - przez szlabany ;)

      • 8 2

      • Porównaj jeszcze częstotliwość ruchu pociągów w Gdyni i w Wejherowie,więc nie dziw się że jeżdżą górą to po pierwsze, po drugie gdzie jest tunel a gdzie pierwszy przejazd przez tory, to tak jak bym napisał "po co stać na szlabanie na ul. Puckiej jak jest przejazd estakadą". Porównywalna odległość.

        • 3 0

    • Można w Wejherowie, można w Gdańsku, można w Pruszczu, w Gdyni "nie da się"

      • 9 0

    • Chyba tylko w Gdyni torami zarządza PKP ;D

      Bo gdynianie wybierają w każdych wyborach tych samych nieudaczników, którym zawsze coś lub ktoś przeszkadza. W innych miastach PKP nie jest problemem.

      • 5 0

  • I dobrze. Budujcie w całym Trójmieście. (1)

    Cieszę się, że zapowiadają znów szkolenia dla mieszkańców Gdyni - tak jak w zeszłym roku.

    • 28 11

    • DLaczego wzdłuż Małomiejskiej nie ma rowerówki? wiem, że ma byc nowa małomiejska ale kiedy?

      Jak zwykle o najbardziej dynamiczną i młodą część miasta dba się od d*py strony. Rowerówka wzdłuż tej ulicy podłaczy nas do ciągu wzdłuż kanału radunii

      • 7 2

  • (12)

    Świetnie. Cieszę się. Przydałoby się jeszcze zmniejszenie ruchu samochodowego.

    • 38 33

    • (1)

      I wiecej znakow z rowerkiem w czerwonym koleczku na bialym tle. Bo szczytem chamstwa jest toczenie się srodkiem pasa na przelotowce jak obok leci piekna sciezka z ktorej prawie nikt nie korzysta. Ale na sciezce to satysfakcji by nie było prawda??? A taaaaak - jakies to podbudowujace dokuczyc innym twierdzac ze to dla idei!

      • 17 21

      • Jeśli jest ścieżka, to nie jest potrzebny znak B9.

        • 7 3

    • STOP ROWEROM W MIEŚCIE! (7)

      Jazda rowerem w mieście powinna być zakazana.

      Normalny człowiek w mieście powinien mieć alternatywę: autobus lub samochód.

      Rowery na wieś!

      • 11 43

      • pięknie! szukam takiej osoby do badań

        czy byłaby/byłby pani/pan zainteresowana/y? Oferuję całodzienne wyżywienie, opiekę medyczną i noclegi w bezpiecznym okratowanym budynku.
        Jeśli tak, proszę wydrukować ten komentarz i zapraszam do Starogardu Gdańskiego na ul. Skarszewską 7.

        • 30 5

      • będziesz więcej siedzaił w blachosmrodzie w korku (3)

        chyba ze lubisz wachać swoje spocone jajca

        • 4 7

        • (1)

          Ja nie, ale chodzą słuchy na dzielni że ty uwielbiasz. Ksywę masz Rodzyna, jesteś też amatorem tego jak modelki z Dubaju?

          • 1 1

          • takie teksty słyszałem kiedyś na Oruni ale to już siedzi tępe towarzystwo...

            • 1 2

        • albo wachac spocona pochwe

          zalatujaca ryba

          • 1 0

      • Rozumiem, ze jadac przez wies, wsiadasz na rower i ciagniesz swojego smroda za soba?

        • 10 0

      • samochód nie jest pojazdem do poruszania się po mieście

        • 3 1

    • Zacznij mnie wozić klimatyzowaną rikszą 26km w jedną stronę to pomyślimy.

      • 0 3

    • Jasne!

      Żebyście mimo ścieżek rowerowych i tak pedałowali ulicą (((

      • 2 5

  • Rowery, rowery, rowery... (32)

    To jakaś religia się zrobiła w tym kraju z tymi rowerami?
    Ciągle i wszędzie rowery i rowery...

    • 87 101

    • (2)

      To jest wyłącznie powolne nadrabianie 50 lat zapóźnienia w budowie infrastruktury, nic więcej. Zacznij o rowerach myśleć jako o miejskim środku transport a nie hobby, to przestaniesz się dziwić.

      • 53 16

      • (1)

        Gdyby nie wojna i prawie pół wieku komuny to byłoby inaczej.

        • 22 4

        • gdyby nie pół wieku komu to kamień na kamieniu by niestał

          a to co by się ostało należało by do lokalnych satrapów "wolnego rynku" spod znaku Balcerowicza

          • 0 1

    • uwaga (1)

      Powyższe komentarze prymitywnych rowerzystów świadczą o ich niewybrednym prymitywizmie.

      To jest DOWÓD na to, że na obszarze zabudowanym jazda rowerem powinna być ZAKAZANA.

      • 25 45

      • A takie banalne powtórzenie prymitywizmu w jednym zdaniu nie świadczy czasem o ubóstwie intelektualnymja. Styl ośmiolatka.

        • 28 7

    • i bardzo dobrze (19)

      w miescie glownie ruch rowerowy, samochody zostawiac pod miastami i na swoich wioskach

      • 34 23

      • ROWERY NA WIEŚ (7)

        W mieście powinien być zakaz jazdy rowerem!

        • 21 46

        • Ta jstem za

          jeeee

          • 7 6

        • Gdzie się podpisać

          • 9 5

        • je super

          • 1 2

        • Rower je be

          • 7 8

        • (2)

          i po lasach zapierniczac a nie w miescie!

          • 17 22

          • yea

            • 0 3

          • A świstak siedzi i zawija je w te sreberka

            • 2 2

      • (4)

        Znaczy, że dobrze się dzieje. Ludzie zaczynają traktować rowery na równi z innymi środkami transportu. Oby tak dalej.

        • 31 15

        • (3)

          Oby nie, nie chce mieszkać w kraju roszczeniowych cyklogłupków.

          • 21 40

          • Emigruj! Europa stoi otworem! Tylko się nie zdziw... (2)

            Bo jak trafisz do takiej Kopenhagi czy Sztokholmu, to możesz nie być zadowolone...

            • 38 6

            • pojedzie do Moskwy i zazna szczęścia (1)

              • 23 0

              • Europa kończy się na linii Wisły.

                • 6 2

      • (5)

        Debilu dwukołowy te samochody napędzają gospodarke, podatki akcyzy, paliwo, naprawy, to są miliardy. A z twojego roweru, to co mamy? A przepraszam lampkę w Lidlu kupiłeś, tydzień rowerowy w Lidlu to na pewno jest lokomotywa naszej gospodarki.

        • 20 43

        • gospodarkę napędza przepływ pieniądza

          wydawanie kasy na wachę to średnie napędzanie gospodarki- z każdej "wrzuconej" złotówki - 80 groszy idzie od razu do państwa (podatki plus zysk rafinerii). Złotówka wydana na towar nieobjęty akcyzą pokona dłuższą drogę, tworząc też miejsca pracy.

          • 27 2

        • (2)

          Samochody napędzają gospodarkę Niemiec i Arabii Saudyjskiej.

          • 21 1

          • (1)

            i Ruską. u nas w 80% napędzamy ruskie zbrojenia.

            • 16 1

            • naszą gospodarę to drenują miliardami na infrastrukturę i kasą która idzie na paliwo

              • 7 1

        • głupi (...) dla mnie rower to pojazd służbowy też sobie nim dowożę towar wyobraź sobie baranie że nawet samochodowe akumulatory zdarzało mi się wozić i co przychlaście gospodarki nie napędzam podatków nie płacę?Naprawy rozumiem są za darmo i części kosztujące po kilkaset zł też są bez podatków tak?

          • 7 3

    • Przekonałeś mnie (1)

      Nawróciłem się i teraz razem z Tobą będę stał samochodem w korku zamiast jechać drogą dla rowerów!

      • 31 3

      • Hahahaha, no tak, przeciez trzeba byc patriota i "napedzac gospodarke"

        • 15 0

    • a co cie to obchodzi selanne

      nie musisz czytac jak nie rozumiesz i daj zyc innym

      • 3 1

    • (1)

      Religią panującą jest kult św. Bryki. i jak na razie pozornie nic jej nie zagraża. Ale - zawsze może znów pojawić się jakiś Luter...

      • 22 7

      • Naszym samochodziarzom za herezję wystarczy, że trzeba przegląd przybić ;)

        • 3 0

    • lewactwo przy władzy i kult wszystkiego co "g*wniane"... (1)

      media i dziennikarze reżimowi robią taką zadymę, żeby odwracać uwagę od prawdziwych problemów gospodarczych. Gospodarka tonie w szambie, podatki są ciągle cichcem podnoszone, polityki zagranicznej nie ma wogóle,politycy głównego nurturtu przepoczwarzyli się marionetki sterowane przez rządy innych( możnych i wpływowych)pańsyw, a Nas , obywateli próbuje się tematami zastępczymi zainteresować. A to rowery, a to ekologia, wspaniałe penduulinooo..i inne podobne gnioty.

      • 3 7

      • to na Srebrzysku mają dostęp do Internetu?

        • 3 1

  • Mieszkam w Oliwie (6)

    Dziwi mnie to, że władze tej dzielnicy sprzeciwiają się budowie asfaltowych ścieżek rowerowych w lasach oliwskich. No, ale cóż - widać wolą żebym częściej jeździł samochodem niż na rowerze. Najgorsze jest to, że zachowują się tak jakby ten cały las przynależał do dzielnicy.

    • 29 52

    • Tylko nie asfalt (1)

      w lesie niech będzie droga leśna bez żadnych ingerencji

      • 32 14

      • no co ty, hipstery to nie wieśniaki: nie będą po piasku jeździć... Przecież powiedzieli wyraźnie, że rower to miejski środek transportu, więc wszystkie lasy trzeba wyasfaltować, a co!

        • 2 5

    • ty na powaznie czy to prowokacja (2)

      czlowieku, co ty chcesz jeszcze asfalt w lasach lac, porabało cie.

      • 30 11

      • Żeby nie było asfaltu w lesie trzeba będzie wyciąć las :)

        • 6 3

      • O co tyle szumu? Przecież trójmiejskie lasy i tak są poprzecinane asfaltowymi drogami.

        Jedna z takich leśnych dróg zaczyna się nawet w Oliwie (ul Bytowska/Klesza Droga/Matarniana) i jakoś nikomu nigdy nie przeszkadzała.

        Teraz jednak znalazły się osoby, które pewnie nigdy nawet nie były w oliwskich lasach ale za to są przecież takie "mądre" i "ekologiczne"... i oburzone, że ktoś chce zabetonować "ich" las. Absurd.

        Zwłaszcza, że jak się taką osobę zapyta w czym właściwie szkodzi wąska asfaltowa droga z zakazem ruchu pojazdów spalinowych, poprowadzona nad istniejącym w tym miejscu od lat, BETONOWYM kolektorem ściekowym, to żadnej, sensownej odpowiedzi nie ma.

        • 5 2

    • wypad prowokatorze

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane