• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny remont na Oruni. Znowu rozkopią Małomiejską

Maciej Korolczuk
18 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Od przyszłego roku piesi na ul. Małomiejskiej będą mieli do dyspozycji chodniki po obu stronach jezdni. Od przyszłego roku piesi na ul. Małomiejskiej będą mieli do dyspozycji chodniki po obu stronach jezdni.

Ledwie mieszkańcy Oruni Górnej zdążyli się nacieszyć nową nawierzchnią na ul. Małomiejskiej zobacz na mapie Gdańska, a znów będą musieli się liczyć z remontem głównej drogi łączącej ich z dojazdem do centrum Gdańska.



Którędy najlepiej ominąć korki na Małomiejskiej?

Małomiejska to jedna z najbardziej zakorkowanych, a przez to najbardziej nielubianych przez kierowców dróg w Gdańsku. W ubiegłym roku wykonano tam długo wyczekiwany remont. Drogowcy wyremontowali kilometrowy, dziurawy i nierówny odcinek, między ul. Fieldorfa zobacz na mapie Gdańska a Ptasią. W ramach przedsięwzięcia została wykonana nakładka bitumiczna na jezdni (warstwy: ścieralna, wiążąca, przeciwspękaniowa, a także wyrównawcza). Ponadto wymieniona została nawierzchnia istniejących chodników, zjazdów i zatok. Przy okazji prac drogowych przeprowadzony został też remont sieci wodociągowej.

Mieszkańcy dopytywali wówczas o wyremontowane tylko na niektórych odcinkach chodniki. ZDiZ tłumaczył, że nie mogą one powstać na całym odcinku, bo droga nie posiada kanalizacji deszczowej.

- Gdyby powstały, jezdnia przy opadach deszczów zamieniałaby się w rwącą rzekę. Dlatego w miejscach, gdzie nie ma chodników tylko wyrównaliśmy i wzmocniliśmy pobocze - mówił wówczas Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Znów będzie remont

Jak ustaliliśmy, w najbliższych miesiącach na ul. Małomiejskiej znów pojawią się drogowcy. Na odcinku między ul. Madalińskiego a Fieldorfa zobacz na mapie Gdańska powstanie nowy lewoskręt, który ułatwi dostęp do nowego osiedla, wybudowanego przy ul. Kadmowej.

Wzdłuż wyremontowanego odcinka ma się też pojawić brakujący fragment chodnika. Zanim to jednak nastąpi, deweloper musi wykonać na dojeździe do nowych bloków wszystkie prace, związane z przebudową sieci ciepłowniczej, energetycznej i telekomunikacyjnej. Pierwsza część inwestycji ma się zakończyć do końca tego roku, a wszystkie prace na początku przyszłego roku.

Wszystkie prace na ul. Małomiejskiej mają się zakończyć na początku przyszłego roku. Wszystkie prace na ul. Małomiejskiej mają się zakończyć na początku przyszłego roku.
- Jeszcze w tym roku, po zrealizowaniu przez firmę Inwesting sp. z o. o. infrastruktury wewnętrznej, ZDiZ wykona nawierzchnię bitumiczną na realizowanym odcinku ulicy. Z kolei dodatkowy pas lewoskrętu oraz chodnik wykonany zostanie przez DRMG na początku przyszłego roku - informuje Agnieszka Zakrzacka, Główny Specjalista z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak zapewniają urzędnicy, prace mają być prowadzone o takiej porze, by w jak najmniejszym stopniu wpływały na korki w tym miejscu.

- Zależy nam na tym, by prace były jak najmniej uciążliwe dla kierowców, dlatego podzielono je na etapy. Wszystkie główne prace w ciągu ul. Małomiejskiej wykonawca ma przeprowadzać poza tygodniem roboczym, kiedy ruch na tej ulicy jest mniejszy - wyjaśnia Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych w Gdańsku.
Budowa lewoskrętu potrwa ok. 1 miesiąca. Szacowany koszt inwestycji to ok. 400 tys. zł.

To nie koniec inwestycji

W dalszej perspektywie władze Gdańska mają budowę ul. Nowej Małomiejskiej wraz z ul. Nową Podmiejską, które praktycznie przebiegają w śladzie istniejącej ulicy i połączą Trakt św. Wojciecha z pętlą tramwajową przy ul. Świętokrzyskiej i al. Havla. Szacowany, wstępny koszt budowy 2,5-kilometrowego odcinka drogi to 360 mln zł. Droga miałaby powstać do 2020 r.
  • W tym miejscu pojawi się nowy lewoskręt.
  • Zanim drogowcy zajmą fragment ul. Małomiejskiej, swoją część prac na dojeździe do nowego osiedla musi wykonać deweloper, a następnie ZDiZ.
  • W przyszłym roku piaszczyste pobocze zamieni się w równy chodnik.
  • W ubiegłym roku ul. Małomiejska - oprócz remontu nawierzchni - zyskała także nowe chodniki.
  • Od przyszłego roku piesi na ul. Małomiejskiej będą mieli do dyspozycji chodniki po obu stronach jezdni.

Opinie (87) 4 zablokowane

  • Szykują się korki giganty (10)

    Ała

    • 55 12

    • Fatum jakieś (7)

      Zamieszkałem na Leszczynkach.. robili estakadę Kwiatkowskiego i Morską
      Przeflancowałem się do Wrzeszcza - rozkopali Grunwaldzką
      Teraz mieszkam na Ptasiej.. to rozkopali Trakt Św. Jedności Robotniczej i zatkają mnie z drugiej strony, rozkopując Małomiejską

      Czy ja naprawdę muszę stracić młodość stojąc wiecznie w korkach? :D

      • 7 3

      • co to ma byc?! (3)

        pokazcie tak naprawde jak wyglada ta droga po "remoncie" - gorszej tandety nie widzialem! "zabraklo" asfaltu zeby wylac 50m w strone lotosu...po kazdym deszczu struga blota zalewa cala jezdnie...
        PO CO TEN REMONT?!!! wyburzyc te stare domy i dac dwa pasy w kazda strone poki deweloperzy nie zastawili jej swoimi dokmami co 15metrow!

        • 12 9

        • Pa jak minusują!

          A) nie wcelowałem w plus
          B) lubię jak inni mają gorzej
          C) jestem urzędnikiem

          • 6 3

        • 2 pasy w każdym kierunku?

          Tak ale tylko pod warunkiem, że jeden to będzie buspas w godzinach szczytu.

          • 6 3

        • po to nie wylewali 50m by teraz nie zrywać przy budowie lewoskrętu - po raz pierwszy ktoś pomyślał a nie kasę ładował w błoto

          • 4 0

      • rusz du.ę na rower...

        • 7 4

      • NIe musisz

        Możesz się przesiąść do komunikacji miejskiej razem z innymi stojącymi w korkach :)

        • 10 0

      • musisz się częściej przeprowadzać to nam całe miasto wyremontują

        • 5 1

    • Teraz widać jakie korki sie robią na Cienistej przez (1)

      te wspaniałe światła przy Tesco. Korki około 16 na Worcela i Cienistej. Zamiejska też zabite. Co oni porobili ? Jak żyć Panie Adamowicz i Mietku. Nie idźcie tą drogą!

      • 3 3

      • Prezydent nie wie, bo wyrósł mu zagłuszający wszystko korzuch na wierzchu...

        • 2 2

  • (3)

    jaki remont
    jest to po prostu część inwestycji w ramach budowy nowego osiedla
    a może tak pomyśleć wcześniej i położyć kilka płyt po prawej na polu aby można było minąć ten lewoskręt

    • 69 2

    • kto by chcial mieszkac na tej wiosce . Tam nic nie ma oprocz badziewia.

      tam jest najwiecej zurlandi podobno i wszystko zdewastowane to po co komu tam jakies drogi.

      • 2 10

    • (1)

      Pewnie tamtędy nie jechałeś ani razu po ostatnich robotach. Cały odcinek drogi w tym miejscu nie był w ogóle ruszony podczas remontu (zrobiony był tylko chodnik), więc będzie trzeba skuć całą jezdnię, a nie tylko dorobić lewoskręt.

      Swoją drogą zastanawiałem się, dlaczego po remoncie pozostało takie 100m starej drogi - teraz już wiadomo.

      • 3 1

      • remont to by był gdyby nie było zmiany ciągu komunikacyjnego
        ale nie upieram się jak zwał tak zwał
        tak a propos mieszkam niedaleko

        • 0 0

  • A kiedy połączenie z Chełmem w tamtym miejscu? (6)

    Korki tam powstają z powodu braku połączenia Orunii z Chełmem na które czekają mieszkańcy już kilka kadencji pana prezydenta. Ludzie z Orunii jadą uliczkami osiedlowymi zamiast Havla generując większy ruch na Nieborowskiej i Wawelskiej niż na Havla.
    A małomiejska jest jedyną drogą dzieci do szkoły które brnęły w błocie i były ochlapywane przez auta latami.
    A zupełnie inna sprawa jest z mieszkaniami od dewelopera a nie komunalnymi. Mieszkańcy muszą płacić za drogę dojazdową i całą infrastrukturę. Tutaj komunalne to jest szybko.

    • 91 5

    • To połączenie nic nie da, tylko (1)

      korek się przeniesie na dół trasy W-Z (już i tak jest spory z rana) Tylko wybudowanie Nowej Chmielnej i Sandomirskiej i tunel pod Motławą z połaczeniem z Nową Wałową coś da (koszt wieloktornie niższy niż tunel pod Pachołkiem)

      • 3 16

      • Korek się nie przeniesie bo ruch aut odbywa się pomiędzy Chełmem a Orunią

        Auta które jadą tranzytem nie korzystają z trasy przez orinię czy chełm bo po co?

        • 7 2

    • Nie rozumiem nazwy Orunia Górna? Skoro to jest część administracyjna Chełmu to czemu się tak nazywa? (2)

      Czy nie można tego terenu określić nową nazwą jako nową dzielnicę.

      • 3 21

      • oj biedny ptasi móźdźuś

        nie rozumie ojeja

        • 4 4

      • ta część administracyjna nazywa się Chełm i Gdańsk Południe

        • 2 3

    • Tam nie trzeba ulicy

      Tam potrzeba dawno obiecanej linii tramwajowej. Zamiast tego tramwaje puszczono przez Ujeścisko, co powoduje, że przejazd z pętli Łostowice-Świętokrzyska do Gdańska trwa pół godziny. Przez Orunię Górną byłoby znacznie krócej. Tramwaj z Chełmu bezpośrednio na Orunię Górną (przez Kadmową) rozwiązałby potrzeby komunikacyjne siedla.

      • 3 1

  • Sedno sprawy... (5)

    "Na odcinku między ul. Madalińskiego a Fieldorfa zobacz na mapie Gdańska powstanie nowy lewoskręt, który ułatwi dostęp do nowego osiedla, wybudowanego przy ul. Kadmowej."

    Deweloper wybudował na pustym polu bez dojazdu mieszkania, sprzedał, mieszkańcy roszczeniowcy domagają się dojazdu a miasto musi im zapewnić...
    Nie tak kolejność, niech deweloperzy finansują dojazdy do swoich osiedli a nie musi być to na barkach miasta.

    • 80 26

    • tak sie składa, że budowę finansuje deweloper, a zleci miasto

      • 17 1

    • pan nie roszczeniowy sie odezwal

      dlatego tam nie bylo ukonczone bo deweloper (wlasciciele mieszkan) sie dorzuca do tego odcinka.. na teren nowego osiedla sami i czesc drogi.. ale aby to zrobic nalezy ukonczyc prace z ciezkim sprzetem na terenie osiedla.. po kolei..

      • 10 0

    • wybudował mieszkania komunalne!

      a miasto w ekspresowym tempie buduję drogę do mieszkań komunalnych

      • 2 3

    • Sedno sprawy: Plan zagospodarowania

      Deweloper sam sobie nie decyduje gdzie będzie stawiał domki, bo nie jest właścicielem miasta, tylko pierwej patrzy na plan zagospodarowania a potem uzyskuje pozwolenie na budowę. Miasto desygnuje tereny pod budowę wielkich osiedli, doskonale sobie zdając sprawę z braków, a często nie chodzi tylko o drogi; także są wąskie gardła w liniach ciepłowniczych, komunikacji miejskiej, czy odbiorze śmieci. Deweloper reklamuje swoje domki jako super atrakcyjne - bo chce je sprzedać i nie bardzo go interesują takie rzeczy, a klienci i tak to kupią.
      Błąd miasta polegał na tym, że przez wiele lat nie korzystało z możliwości dogadania się z deweloperem w stylu "okej, budujcie ale zróbcie tutaj lewoskręt". Od niedawna to stosuje, czasami aż przekraczając granice przyzwoitości (np. budynek Torusa przy Jaśkowej w Gdańsku).
      Ale za główne trakcje logistyczne i organizację życia mieszkańcom nowych osiedli i tak zawsze będzie odpowiedzialne miasto.

      • 4 1

    • małomiejska

      nie wiesz to nie pisz,deweloper wydał jużmilion na drogi,a wyda jeszcze milion,

      • 2 1

  • Zaraz, zaraz (1)

    "Mieszkańcy dopytywali wówczas o wyremontowane tylko na niektórych odcinkach chodniki. ZDiZ tłumaczył, że nie mogą one powstać na całym odcinku, bo droga nie posiada kanalizacji deszczowej. - Gdyby powstały, jezdnia przy opadach deszczów zamieniałaby się w rwącą rzekę. Dlatego w miejscach, gdzie nie ma chodników tylko wyrównaliśmy i wzmocniliśmy pobocze."

    po czym:
    "Wzdłuż wyremontowanego odcinka ma się też pojawić brakujący fragment chodnika. Zanim to jednak nastąpi, deweloper musi wykonać na dojeździe do nowych bloków wszystkie prace, związane z przebudową sieci ciepłowniczej, energetycznej i telekomunikacyjnej"

    - czyli jednak bez sieci kanalizacyjnej się obędzie ???

    Ale zakłamani !! Oczekuję wyjaśnienia! ZDiZ jest niewarygodny.

    • 62 5

    • brakujacy fragment nowego chodnika

      po stronie po ktorej jest on przewidziany.. faktycznie nie precyzyjnie jest to napisane:)..

      • 5 0

  • Dlaczego Małomiejska nie jest podłączona do Sikorskiego na starym Chełmie? (3)

    Pozwoliłoby to na łatwiejszy wjazd na Armii Krajowej?

    • 51 4

    • Tak, to nie duże ciągi rozładowują korki a dywersyfikacja dojazdów czyli większy wybór. (1)

      Gdańsk ma to do siebie, że ze względu na ukształtowanie terenu nie może wyglądać jak Szczecin i Poznań gdzie mamy siatkę dróg.

      • 8 8

      • Uwielbiam tą odmianę, jak pojedzie się do np. Poznania i nie trzeba jechać "magistralą" w stylu Trakt > Grunwaldzka.

        • 0 1

    • Droga byłaby na estakadzie lub drogim nasypie-brak kasy wmieście

      • 0 0

  • 360mln to chyba razem z Nową Chmielną! (1)

    Proszę to sprawdzić dokładnie szanowna redakcjo!

    • 34 1

    • Tej nowej chmielnej to się raczej nie doczekamy...

      • 4 2

  • (1)

    U nas nic się nie da zrobić za jednym razem.

    • 31 2

    • Jak to nie?

      Da się zdefraudować miliony

      • 6 1

  • (3)

    I dobrze . Lewoskręt jest potrzebny ! 3 miesiące utrudnień można przeżyć .

    • 6 9

    • Kiedy remont Podwala Przedmiejskiego ?

      • 0 3

    • Bedzie tak krótki, ze i tak bedzie tam sie robił czop (1)

      • 1 1

      • Tak jak na Havla w stronę Kowal...!!!

        Powinni rowy kopać a nie budować drogi...(podobno to inżynierowie...od bułki tartej...!!!)

        • 0 2

  • remonty ulic (3)

    weźcie się w końcu za Orunię Dolną.

    • 23 6

    • (1)

      no przecież Trakt robią...

      • 5 3

      • On ze sledziowa pisze to nie wie

        • 5 0

    • haha

      jest jeszcze taka dzielnica

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane